تیم ملی المپیاد ریاضی ایران

سفرنامه تیم ملی المپیاد ریاضی ایران در مسابقات بین‌المللی و بحث در مورد المپیاد ریاضی در ایران و موضوعات دیگر

تیم ملی المپیاد ریاضی ایران

سفرنامه تیم ملی المپیاد ریاضی ایران در مسابقات بین‌المللی و بحث در مورد المپیاد ریاضی در ایران و موضوعات دیگر

این وب‌لاگ یک وب‌لاگ شخصی است و موضوع اصلی آن تیم ملی المپیاد ریاضی ایران است ولی به تناسب به موضوعات دیگری نیز در آن پرداخته می‌شود.

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

هش‌دار: این یادداشت هیچ ربطی به المپیاد ریاضی ندارد، پس اگر با خواندن یک متن غیرالمپیادی در این وب‌لاگ احساس بدی به شما دست می‌دهد از خواندن‌ش اجتناب کنید. جهت خواندن برخی توضیحات بیش‌تر، به پاراگراف آخر مراجعه کنید!

در یادداشت قبل به دلیل دریافت مدال فیلدز از سوی آقای کوچر بیرکار (فریدون درخشانی) به بحث درباره سوء استفاده از پناهندگی سیاسی ایشان به انگلستان پرداختم و از این گفتم که مشکلات اقوام مختلف در ایران و کشورهای هم‌سایه ریشه در سیاست‌های ضدانسانی انگلیس دارد و...

این را هم گفتم که به نظر من آقای درخشانی یا بیرکار، خطای بزرگی مرتکب نشده است و می‌تواند به‌سادگی به دامان مردم خود برگردد و برای آن‌ها هم واقعاً مفید واقع شود.

با تعجب بسیار، گروهی برآشفتند و در کامنت‌ها از زوایای مختلف به نویسنده تاختند که می‌توانید برخی را ببینید و برخی را نمی‌توانید! حتی اشاره به دشمنی‌هایی که با ملت ایران شده است هم برای برخی قابل تحمل نبود و این بسیار جای فکر دارد.

امروز ۲۸ مرداد، سال‌گرد کودتای آمریکایی انگلیسی بر ضد نهضت ملی شدن صنعت نفت و دکتر محمد مصدق است. کودتایی که البته شاه و سلطنت‌طلبان آن را قیام ملی می‌نامند!

ولی من نمی‌خواهم در مورد این ماجرا چیزی بنویسم بلکه مایلم به جنایتی در حق ملت ایران اشاره کنم که سال‌گردی ندارد ولی کودتای ۲۸ مرداد در مقابل آن چیزی نیست. امیدوارم دوستان تصوری واقعی‌تر از سابقه و عمق دشمنی با ملت ایران پیدا کنند.

۲۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۷ ، ۰۰:۳۱
امید نقشینه ارجمند

دهم مرداد ۱۳۹۷، خبری توجه ایرانی‌های علاقه‌مند به ریاضیات را به خود جلب کرد: بعد از مرحوم میرزاخانی، که چهار سال پیش اولین ایرانی برنده مدال فیلدز بود، یک ایرانی دیگر موفق به کسب مدال فیلدز شد.

ولی این خبر بسیار پرحاشیه بود و ابهام‌های آن موجب شد که من تا امروز نتوانم چیزی در موردش بنویسم. دیروز این فرصت پیش آمد تا درباره چند مساله از جمله این ماجرا با دکتر سیاوش شهشهانی، استادی که ریاضیات ایران بسیار مدیون اوست، صحبت کنم. ایشان دیدگاه خودش را برایم گفتند. از این‌که سعید قهرمانی، ریاضی‌دان ایرانی مقیم امریکا که علاقه‌مندان نظریه احتمال نام او را شنیده‌اند، ابتدا چه‌گونه در این مورد موضع‌گیری کرد و بعد از گفت‌وگوی شخصی با درخشانی، چه‌گونه نظرش تغییر کرد، گفتند و از برخورد منفی و رودرروی برخی ریاضی‌دانان ایرانی با او و...

برخی تیترها از رسانه‌های مختلف نشان می‌دهد که ماجرا چه بوده است.

۳۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۱۳
امید نقشینه ارجمند

روزنامه جام جم در شماره اول مرداد، به موضوع المپیاد ریاضی پرداخت:

جام جم دلایل سقوط رتبه ایران از پنجم به نوزدهم جهان در المپیاد ریاضی امسال را بررسی می‌کند
شرکت در المپیاد جهانی با جیب نسبتا خالی!

روزنامه را ورق بزنید و به صفحه ۱۳ بروید.

نسخه پی‌دی‌اف گزارش را می‌توانید از این‌جا بردارید.

http://bayanbox.ir/info/1143000376947083969/1557535837

۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مرداد ۹۷ ، ۰۰:۱۰
امید نقشینه ارجمند