پاسخ:
سلام.
اولاً ممنونم که نظر خود را محترمانه و با ذکر نام
بیان کردید. البته من بسیاری از پیامهای بینام و بیادبانه را هم بیپاسخ نگذاشتهام.
حل مسأله بودجه و رسانهای کردن و... به هیچوجه
جزء وظایف کمیته علمی و رئیس کمیته علمی نیست وگرنه اسمش را چیز دیگری میگذاشتند. کسان دیگری باید این مسایل را حل کنند ولی از سر دلسوزی و بهناچار، ما آن را به دوش گرفتهایم.
اینکه ما «برنامهای» برای آمادهسازی تیم برای
مسابقات نداریم حرف اشتباهی است. وقتی چندین سال با مشکلات ساختاری و اجرایی و سه سال با مشکلات شدید اجرایی و مالی درگیر باشیم هر برنامهایی در عمل با مشکل مواجه میشود؛ تعدادی به خاطر مسایل مالی با کمیته همکاری
نمیکنند و فشار کار روی عدهای اندک کیفیت کار آنها را کاهش میدهد.
نمیدانم منظورتان از «من و جمع کوچکی از
اطرافیانتان» چیست؟ یعنی کمیته علمی المپیاد ریاضی، بنیانگذاران و رؤسای دورههای
مختلف؟ همینها هستند که وظیفه دارند در مورد المپیاد ریاضی سیاستگذاری
بکنند و در صلاحیت آنها شکی وجود ندارد. هدف المپیاد را شما مشخص نمیکنید
و هدف آن آموزش ریاضیات دانشگاهی هم نیست. من نمیدانم شما اصلاً چه اطلاعی از
اصطلاح «ریاضیورزی» دارید. اگر دوست دارید تصور خود از «ریاضیورزی» و منشاء رسیدن به
این تصور را بگویید و اگر هم دوست دارید بخواهید تا برایتان توضیح بدهم که موضوع
چیست. اجمالاً عرض کنم که دروس ریاضیورزی در شرایط برابر اگر از دروس دانشگاهی
نباشد اولویت دارد.
آنچه به عنوان بهانه به من نسبت دادهاید هم ربطی
به بهانههای من ندارد. من هیچگاه نگفتهام «المپیاد مثل یک مسابقه است و مهم
نیست». المپیاد شامل یک مسابقه است و هر مسابقهای به اندازه خودش مهم است و المپیاد
هم از مسابقات بسیار مهم در حوزه دانشآموزی است.