تیم ملی المپیاد ریاضی ایران

سفرنامه تیم ملی المپیاد ریاضی ایران در مسابقات بین‌المللی و بحث در مورد المپیاد ریاضی در ایران

تیم ملی المپیاد ریاضی ایران

سفرنامه تیم ملی المپیاد ریاضی ایران در مسابقات بین‌المللی و بحث در مورد المپیاد ریاضی در ایران

پنجمین المپیاد ریاضی هم‌زمان، در روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ تیر باید برگزار شد و غیر از پذیرفته‌شدگان دوره تابستانی المپیاد ریاضی، ۴۲ نفر از علاقه‌مندان از بین دانش‌آموزان، دانش‌جویان و دبیران محترم در این برنامه شرکت کردند.

برگه‌های آزمون طبق بارم‌بندی المپیاد بین‌المللی تصحیح شد و نتایج آن بدین‌وسیله اعلام می‌شود:

۶ مدال برنز:

  • فاطمه سجادی
  • شایان طلایی
  • آرمیتا کاظمی نجف آبادی
  • درسا مجدی
  • سید فراز محسنی
  • کیمیا نوربخش

22 دیپلم افتخار:

  • فاطمه ابراهیمی
  • پریسا اصغری توانا
  • رومینا امیدی
  • میر مهرشاد اولاد صاحب مدارک
  • هلیا آقایی راد
  • مهدی بیات
  • آراد بیرانوند
  • سید سیاوش جهرمی یکتا
  • رکسانا درویشی
  • حسین رحمانی
  • محمد نعیم زمانلو
  • رایان سیاح نیا
  • نرگس شاولی
  • علی شیخ عطاری
  • پوریا صفایی
  • علیرضا علیپور
  • محدثه غفاری
  • خشایار غفاری
  • حامد فیض آبادی
  • سید محمد سعید متولی امین
  • امیر عباس محمدی
  • مجید موژان

لازم به ذکر است در المپیاد بین‌المللی 2017 به نمرات 25 و بیش‌تر مدال طلا، به نمرات 19 تا 24 مدال نقره و به نمرات 16 تا 18 مدال برنز اعطا شد و کسانی که موفق به کسب مدال نشدند ولی یک مسأله را به‌طور کامل حل کردند دیپلم افتخار گرفتند. ریز نمرات را می‌توانید در ادامه ببینید.

  شماره ملی سؤال 1 سؤال 2 سؤال 3 سؤال 4 سؤال 5 سؤال 6 جمع مدال
1 22577424 7 1 0 7 0 0 15 دیپلم افتخار
2 22586652 6 0 0 7 0 0 13 دیپلم افتخار
3 22716998 7 3 0 7 0 0 17 برنز
4 22751475 4 2 0 0 0 0 6  
5 22957901 4 0 0 7 0 0 11 دیپلم افتخار
6 23422874 4 1 0 7 0 0 12 دیپلم افتخار
7 23843209 7 1 0 6 0 0 14 دیپلم افتخار
8 23954231 7 3 0 7 0 0 17 برنز
9 24007811 0 3 0 7 0 0 10 دیپلم افتخار
10 24055670 7 0 0 1 0 0 8 دیپلم افتخار
11 24074551 7 0 0 7 0 0 14 دیپلم افتخار
12 24129909 4 0 0 0 0 0 4  
13 24188158 1 0 0 2 0 0 3  
14 24196401 5 3 0 7 0 0 15 دیپلم افتخار
15 24196551 1 0 0 7 0 0 8 دیپلم افتخار
16 24211419 6 0 0 7 0 0 13 دیپلم افتخار
17 24214957 4 0 0 7 0 0 11 دیپلم افتخار
18 24271500 1 0 0 7 0 0 8 دیپلم افتخار
19 24292885 7 1 0 7 0 0 15 دیپلم افتخار
20 24372269 1 0 0 0 0 0 1  
21 24436305 7 0 0 0 0 0 7 دیپلم افتخار
22 24447234 4 0 0 0 0 0 4  
23 24465127 1 0 0 7 0 0 8 دیپلم افتخار
24 24614734 7 3 0 0 0 0 10 دیپلم افتخار
25 24681393 7 3 0 7 0 0 17 برنز
26 64111482 7 1 0 0 0 0 8 دیپلم افتخار
27 77652967 4 0 0 0 0 0 4  
28 150077726 0 0 0 0 0 0 0  
29 312326408 6 3 0 0 0 0 9  
30 372118445 1 0 0 7 0 0 8 دیپلم افتخار
31 440776848 5 3 0 7 2 0 17 برنز
32 440857732 7 3 0 7 0 0 17 برنز
33 440913322 4 3 0 2 0 0 9  
34 440920787 1 0 0 0 0 0 1  
35 440960177 7 3 0 7 0 0 17 برنز
36 1743312520 4 0 0 2 0 0 6  
37 1743422482 7 0 0 7 0 0 14 دیپلم افتخار
38 1850448701 0 0 0 3 0 0 3  
39 4061252399 7 1 0 7 0 0 15 دیپلم افتخار
40 6660358201 6 0 0 7 0 0 13 دیپلم افتخار
41   6 0 0 0 0 0 6  
42   4 0 0 0 0 0 4  
  میانگین 4.57 0.98 0.00 4.21 0.05 0.00 9.81  
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۰۲
امید نقشینه ارجمند

المپیاد ریاضی هم‌زمان

نتایج

نظرات  (۶)

سلام اقای نقشینه دوره دهمارو پیچوندین؟!
سرو کله زدن با این بچه های نادان بی شعور چقدر سخته...

به یه استاد دانشگاه با سن بالای 40 سال یه بچه اومده میگه پیچوندین..

چقدر بی شعورن
پاسخ:
سرکار خانم نرگس، سلام.
من هم البته از نوع ادبیات این دوست خوشم نیامد و به همین دلیل پاسخ ندادم.
این دوستان شاید به آن‌چه می‌نویسند فکر نمی‌کنند و به‌خصوص به لحن خود در فضای وب توجه نمی‌کنند. با این وجود به نظر من باید با این عزیزان دوستانه‌تر صحبت کرد.
با سلام یه پیشنهادی داشتم.اگه میشه مثل AIME بین مرحله ی یک و دو یک ازمون برگزار کنید چون اختلاف سطح مرحله یک و دو بالاست.
پاسخ:
سلام
برگزاری آزمون ریاضی، به‌خصوص تشریحی، کار ساده‌ای نیست. هدف آزمون مرحله اول غربال تعداد شرکت‌کنندگان تا حدی است که آزمون مرحله دوم به شکل تشریحی قابل اجرا باشد.
سلام
به نظر شما وقتی یکی میاد یه حرفی میزنه و زیر حرفش میزنه معنی ای به غیر از پیچوندن داره این؟
کلا اینطوری که فهمیدم از نوع اعلام نتایج و رسیدگی اعتراضات و ... ،کمیته اصلا اوضاع خوبی نداره:(
پاسخ:
سلام
آن‌چه کمیته المپیاد ریاضی در دفترچه آزمون و وب‌لاگ گفته است این بوده است:

در انتهای دفترچه، پیامی به دانش‌آموزان سال دهمی داده‌ایم که امیدوارم شرایط عمل کردن به آن با حمایت نهادهای مسئول و هم‌کاری المپیادی‌های قدیمی فراهم شود:

«کمیته علمی المپیاد ریاضی در تلاش است، به عنوان جایزه‌ای علمی، تعدادی مدرسه کوتاه تابستانی برای رتبه‌های برتر دانش‌آموزان سال دهم برگزار کند که با ریاضیات زیبا و هنر حل مسأله بیش‌تر آشنا شوند. جامعه هدف اصلی این برنامه، دانش‌آموزانی هستند که نمرات آن‌ها نزدیک مرز قبولی در مرحله دوم است ولی مدارس محل تحصیل آن‌ها در سال‌های گذشته موفقیت کم‌تری در المپیاد ریاضی داشته‌اند تا بدین‌وسیله المپیاد ریاضی گسترش یافته و اثرگذاری بیش‌تری در رشد ریاضیات کشور پیدا کند. امیدواریم در صورت فراهم شدن شرایط، بتوانیم اولین دوره این مدارس کوتاه را در تابستان سال 1396 اجرا کنیم.»

شما که آن ادبیات نامناسب را به کار بردید، الان اطمینان دارید که ما تلاش نکرده‌ایم؟ مطمئن هستید شرایط فراهم شده است؟

اگر هم فرض کنید کسی به وعده‌ای که داده عمل نکند، آیا شما نمی‌توانید مؤدبانه‌تر صحبت کنید؟ به‌ویژه وعده‌ای که آن کس بده‌کار شما نیست و خودش تصمیم گرفته کاری انجام دهد.

اقای نقشینه من اونیم ک پیام اولیو دادم اینی ک اخریو داده ارتباطی ب پیام من نداره من واقعا منظور و ادبیات بدی از کلمه ی پیچوندن نداشتم چیز رایجیه خب تو زبان ما برای همین خواهشا برداشت بدی نشه از پیام هیچ منظوری پشتش نبود الان یه سوالی که هس میشه بگین قطعا برگزار خواهد شد یا قطعا نمیشه دیگه؟ به نظرم حداقل ویدیو های دوره رو ک میشه ب عنوان جایزه داد 
پاسخ:
سلام
دوست خوبم، نمی‌توان به جای " لطفا سر جای خود بنشینید" گفت "بتمرگ سر جات!" و بعد بگوییم منظور بدی نداشته‌ایم!
البته من از شما می‌پذیرم که منظور بدی نداشته‌اید.
با توجه به عدم هم‌کاری برخی، کم و بیش ناامید شده‌ام که امسال برنامه اجرا شود. باید در مورد این‌که در این شرایط چه می‌توان کرد بیش‌تر فکر کنیم.
لطفا سایت المپیاد ریاضی  را دوباره راه اندازی کنید.با تشکر.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی