تیم ملی المپیاد ریاضی ایران

سفرنامه تیم ملی المپیاد ریاضی ایران در مسابقات بین‌المللی و بحث در مورد المپیاد ریاضی در ایران و موضوعات دیگر

تیم ملی المپیاد ریاضی ایران

سفرنامه تیم ملی المپیاد ریاضی ایران در مسابقات بین‌المللی و بحث در مورد المپیاد ریاضی در ایران و موضوعات دیگر

این وب‌لاگ یک وب‌لاگ شخصی است و موضوع اصلی آن تیم ملی المپیاد ریاضی ایران است ولی به تناسب به موضوعات دیگری نیز در آن پرداخته می‌شود.

با سلام خدمت شما.

در فرودگاه از آقای ثقفیان و دکتر حاتمی جدا شدیم و به هتل خود در کپاکابانا رفتیم.

و سه روز آن‌جا بودیم در روز اول با تلکابین به بالای کوه کله قندی رفتیم و ناهار در رستوران مک‌دونالد ماهی خوردیم.

در روز دوم به جنگل تیجوکا رفتیم و در آن جا به غاری رفتیم که بسیار زیبا و تاریک بود و سپس دوباره برای ناهار به رستوران مک‌دونالد رفتیم و ماهی خوردیم.

در آن شب به رستورانی که غذای حلال داشت به نام البغدادی رفتیم که با ما ۲۰ دقیقه بیش‌تر فاصله نداشت و در آن‌جا شام خوردیم.

در روز سوم به قایق سواری رفته و از جزیره‌ای بازدید کردیم آب بسیار سرد و شوری بود و پس از آن از سمت IMO کسی دنبال ما نیامده بود و برای همین حسام فیروزی و طاها میران‌زاده به فرودگاه رفتند و ما ناهار را در پیتزا دومینو خوردیم (البته پیتزا مارگاریتا).

پس از آن حدود ساعت ۴ عصر به وقت برزیل، هتل را به مقصد هتل اصلی IMO در منطقه بارا دا تیجوکا رفتیم.

هتل بسیار خوب و مجللی بود.

در هتل ما به مشکل غذای حلال خوردیم، یعنی غذای حلال بود ولی فقط ماهی و کمی برنج برای ۴ وعده متوالی و تمام تیم‎های مسلمان شاکی شدند و نهایتاً به ما هم اجازه دادند از بقیه قسمت‌ها استفاده کنیم زیرا تا آن موقع حتی از نان بقیه قسمت‌ها هم نمی‌توانستیم استفاده کنیم.

در روز اول مسابقات opening ceremony برگزار شد که در آن ۱ دقیقه سکوت به خاطر دکتر مریم میرزاخانی صورت گرفت و پس از چند سخن‌رانی و اجرای موسیقی با ویلن، تیم‌ها معرفی شده و جشن پایان یافت.

در روز دوم امتحان بچه‌ها استرس زیادی داشتند اما به نظرم همه آن‌ها خیلی سریع سؤال ۱ را حل کرده‌اند و به استرس خود پایان داده‌اند. اما تقریباً نیمی از تیم توانست سؤال ۲ را کامل حل کند و باقی تیم به صورت کامل حل نکرده‌اند اما می‌توانند تا نمره ۵ رو از سوال ۲ نصیب خود کنند.

به نظر می‌آید سؤال ۳ امتحان بسیار سخت بوده است یکی از بچه‌ها فکر می‌کرد حل کرده است اما به نظر جوابش اشتباه است اما هنوز به او نگفته‌ایم.

امروز بچه‌ها با استرس کم‌تر به سر جلسه رفته‌اند و امتحان ۱۰ دقیقه است که شروع شده است.

با تشکر

پی‌نوشت: ما نیز در تهران تقریباً پس از پایان آزمون هر روز پنجمین المپیاد ریاضی هم‌زمان را با حضور حدود 120 نفر برگزار کردیم.

نظرات  (۸)

سلام. برای همه ی اعضای تیم آرزوی موفقیت می کنم.
با تشکر از آقای هادیان برای گزارش. فقط کمی بیش از حد روی مساله ی "حلال خوری" تاکید داشتید که هیچ دلیلی برای آن در "گزارش مسافرت تیم المپیاد ریاضی" وجود ندارد! البته شاید شما هم مجبورید...
۲۹ تیر ۹۶ ، ۱۷:۵۰ محمد جواد شعبانی
من هم به نوبه خودم برای تیم آرزو میکنم آینده‌ی موفقی داشته باشند.
و همچنین به دست اندر کاران خسته نباشید میگم.

در پاسخ به پیام بالا:
این چه حرفیه :| چرا هرچی به ذهنتون میاد رو مینویسید؟
این یکی از مشکلات اصلی هست که اونجا بوجود میاد.
بعد اینکه فلان جا رفتیم و فلان جا اسکان پیدا کردیم مشکلی نداره؟؟
تنها منبع خوبی که برای خبرهای تیم ملی المپیاد ایران وجود داشت وبلاگ iran-imo بود که اون هم دیگه صفایی نداره و الان دو روزه که خبری از نتایج بچه‌ها نذاشته.

البته خب به جای نتایج، گله‌ی پیدا نشدن غذای حلال در هتل بیان شده، که الحق بسیار مهم و غیرقابل چشم‌پوشی بوده.

عالی!
پاسخ:
سلام
هر قسمت از گزارش ممکن است برای یک نفر جالب باشد و برای یک نفر نه و کلا ممکن است گزارش جذاب و کامل باشد یا نباشد. مردم میتوانند همان قسمت که دوست دارند را بخوانند ولی طلب کار بودن و گوشه کنایه زدن زیبنده نیست.
آقای نقشینه به نظرم بهتره به جای این که به بقیه درس ادب یاد بدید (چون هیچ فایده ای نداره میگم) یه گزارش از نتایج تیم بدید.الآن ما نمی دونیم هیچ کدوم از اعضای تیم چه جوری امتحان دادن.خوبه که مثل سال های گذشته یه جدول بذارید تا ما هم بفهیم بچه ها چی کار کردن.
پاسخ:
سلام.
همه ما نیاز داریم که در مواقعی به تذکر داده شود و این تذکرها گاهی هم مؤثر است. بچه‌ها اکثراً خوب هستند ولی شاید یاد نگرفته‌اند که در فضای مجازی چه‌گونه باید نوشت تا ناخواسته موجب آزار دیگران نشوند. به‌علاوه نوشتن یک خط تذکر منافاتی با اعلام اخبار ندارد. کندی اعلام اخبار دلیلش چیز دیگری است و همه‌اش هم به گردن من نیست و اصلاً گاهی کسی مقصر نیست.
۳۰ تیر ۹۶ ، ۱۹:۲۸ طاها اکبری
نتایج فعلی تیم ایران:

http://services.artofproblemsolving.com/download.php?id=YXR0YWNobWVudHMvMC9iL2QwMzJhNGQxMDc1MzAyYmMzZWU3MDI1MzA5MWRhYjJkNDkxNGM2LmpwZw==&rn=SU1HLTIwMTcwNzIxLVdBMDAxOC5qcGc=
دو روز از امتحان گذشت و خبری نیست. این هم بدون کنایه.
پاسخ:
سلام.
خیای ممنون، واقعاً این‌طوری به‌تر است!
شما می‌دانید که من هم‌راه تیم نیستم و همه هم‌راهان تیم در این روزها مشغول بررسی برگه‌ها و شرکت در جلسات تصحیح هستند. وظیفه اصلی و اول آن‌ها همین است و شاید شرایطی دارند که فرصت نمی‌کنند به ما اطلاعاتی سریع بدهند. شاید هم عادت کرده‌اند تلگرامی با دیگران ارتباط برقرار کنند و چون من به دلایلی تلگرام ندارم، به‌خبرم.
زنده باشی

۰۳ فروردين ۹۷ ، ۱۳:۴۴ سامان هادیان
سلام.
جالبه من الان دارم خودم اینا رو میخونم خیلی برام جذابه.
تو سفر رو من به شخصه خیلی فشار بود اگر میشد تو یه فضای تلگرامی و غیر رسمی تر خبر رسانی بشه خیلی بهتره.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی